:: Despre factura ENEL: index, contor, cost estimat, telecitire

Mare zi mare, in sfarsit m-am documentat despre mai tot ce inseamna factura ENEL. Aveam cateva intrebari care ma stresau de ceva timp si cu ocazia asta, am gasit un raspuns elaborat.

Am sunat la Call Center ENEL si mi-a raspuns o tipa asa mai fitzoasa putin, dar simpatica. M-a lamurit despre multe lucruri.

CONTORUL



Contorul (nu "contoarul") de energie electrica poate arata in diverse feluri. Poate fi ca in prima poza, monofazat cu 2 fire, sau ca in poza a doua, cu afisaj digital. Poate arata si altfel desigur. Nu te intereseaza nimic altceva la el decat indexul.

INDEXUL

Indexul reprezinta sirul de cifre din cadranul mare. In prima poza, indexul este "16521", la fel ca la apometre, nu se citeste ce se afla dupa virgula. In poza doi, indexul este "7349". Aceste cifre reprezinta consumul tau real de curent electric.


FACTURA


Factura contine multe detalii despre consumul tau de energie si suma pe care trebuie s-o platesti la furnizorul de energie.


Aceasta este emisa o data la doua luni, are o data scadenta pana cand trebuie sa platesti si uneori sau deseori iti goleste buzunarele. Consumul afisat pe factura poate fi consum real sau consum estimat.

Consum real - inseamna exact costul pe care il arata indexul contorului si exact cat consumi tu in casa

Consum estimat - inseamna costul pe care furnizorul de energie il estimeaza bazandu-se pe lunile precedente ale consumului tau


ESTIMAREA

M-a interesat mult acest subiect, caci ma gandeam asa: De unde stie ENEL ca eu nu am 10 televizoare in casa si ca am un consum de 500 de lei de exemplu? Ei bine, ENEL nu stie asta, insa odata la 6 luni, iti verifica acel consum real pe care tu nu-l trimiti cand trebuie.

Asadar, estimarea se calculeaza pe baza consumului de energie inregistrat atunci cand au facut ei ultima verificare a contorului tau si a indexului inregistrat.

Verificarile/citirile de regularizare se fac de 2 ori pe an, respectiv in luna Aprilie si in luna Octombrie. M-am uitat pe facturile din 2009 si din 2008 si tot asa scrie, deci este un standard, o repetitie sigura.

Asadar, chiar daca tu nu trimiti indexul, ENEL va presupune ca ai consumul pe care l-au descoperit ei la ultima citire anuala.

TELECITIREA


In caz ca nu iti convine factura estimata si doresti sa comunici costul real inainte de facturare, poti s-o faci foarte simplu.

Eu personal inca n-am sunat la Telecitire, deoarece factura imi spune sa astept pana in luna Mai. Unde anume imi spune asta? In coltul dreapta al facturii, gasiti informatiile din poza de mai sus.

Ai deci un cod personal al facturii pe care probabil va trebui sa-l comunici operatorului/robotului, ai numarul de telecitire, unde trebuie sa suni, si ai intervalul.

Intervalul atribuit este ajutorul tau maxim. Aici iti scrie cand anume poti da telefon ca sa comunici indexul.

"11-20 ale lunii 05" - luna 05 este desigur luna Mai. Asadar, eu in perioada 11 - 20 Mai trebuie sa sun la Telecitire pentru a le comunica indexul din contor, pentru a primi pe viitor o factura precisa.

Nu au nevoie de seria contorului, nu au nevoie de nimic altceva decat de codul tau Eneltel si index.

In fiecare factura primita, vei avea un nou interval atribuit in care poti suna ca sa comunici indexul. Simplu, nu? Facand asta, vei primi cu siguranta o factura ce-ti arata un consum real, plus mentiunea seriei contorului tau in factura si nu mentiunea "estimat". Daca intradevar esti o persoana economica, ar trebui sa primesti facturi cu un cost mult mai mic.

CALL CENTER ENEL

Zic si eu cum zice una din foile facturii:

Informatii suplimentare privind modalitatile de facturare si plata puteti obtine la Unitatile Teritoriale Enel Energie, la CALL CENTER - program: 8:00 - 20:00 (L-V) - nr. tel. 0256.405.050 (zona Banat) si 0241.805.920 (zona Dobrogea) sau la adresa www.enel.ro

Eu am sunat la unul din aceste telefoane, m-a pus un robot sa-mi aleg optiunea informatiei pe care o cautam, am asteptat sa intru in legatura cu un operator si am aflat ce am avut de aflat.

Repet, imi doream de foarte mult timp sa aflu toate informatiile astea, asadar ma simt mult mai bine acum. Sper ca si voi sunteti mai lamuriti.

p.s. 1kWh costa 3200 de lei vechi, pret la care se adauga si alte mici taxe

[LE] 12-11-2012
1kWh costa 3400 de lei vechi 

[LE] 23-05-2013

Dacă nu vă merge Telecitirea, trebuie să știți că până în data de 15 Iunie 2013, se fac lucrări iar acest serviciu este disponibil doar uneori. O metodă alternativă de a transmite indexul, este site-ul myenel.ro. Citiți o știre despre acest subiect, aici

.:: Cititi si Cum sa iti calculezi factura ENEL 

Etichete: